dag 7 - mina djur

dag 7 - mina djur





elvis

han är 18 år har bott med oss i 18 år också,
men jag har haft honom i 13 år,väldigt speciell katt,de är bara 5 st som kan bära och hålla i han de är jag,mamma,pappa,farmor,min låtsasmamma
han ligger ofta i min säng när jag ska sova
 om han inte litar på folk kan han va lite sur!
han finns alltid för mig när jag är ledsen,så fort han ser när jag är ledsen kommer han och gosar med mig :¨)
han låg i min vagn och vaktade mig när jag sov,låg han inte i min vagn satt han nedanför,och när jag va ledsen sprang han å hämtade mina föreldrar eller satt å mjaoa nedanför min vagn,tills mamma elr pappa kom!
Han älskar att sova och titta på Avatar
han hatar mina små kusiner
jag älskar elvis sjukt mycke
jag älskar dig elvis 






Hero
han fick jag när jag va  år!
jag kommer så väl ihåg det,
jag hade önskat mig ett djur till!
jag satt framför tv:n de va 1 månad före julafton,sitter och tittar på mussepigg och äter ostkrokar,då mamma kommer in i rummet och stoppar in min hand i hennes jacka,då känner jag något mjukt och lurvigt,och tror direkt att de är en stor nallebjörn,!
- en nallebjörn!!!! :D
skrek jag!
mamma tog upp honom och jag ser en jätteliten lurvig katt,och ser direkt namnet framför mig Hero,från gladiatorerna!
jag fick hålla i honom,han va så lätt och snäll!
nu är han  8 år,åren har gått så sjukt snabbt!
han ligger ofta i min säng när jag ska sova
han älskar att sova och äta,busa
 han hatar också mina små kusiner,hundar
jag älskar dig hero

han har också ett väldigt speciellt smile när man knäpper kort på han
han blundar jämt






chicco

min ena kanin
han fick jag för ungefär 1,5 år sedan
han är fet och jättesnäll
de är nog den snällaste kanninen jag träffat!

jag börjar om från början
vi va och tittade på kanniner och ja skulle peka ut 2 st jag ville ha resten skulle dom skjuta,men jag kunde inte välja,hade jättesvårt för de1
men jag valde en lurvig nyfigen kanin!
men mamma sa att vi får se om vi köper dom!
1,5 månader efter kom jag hem till mamam för att hämta saker,sdå kunde hon inte hålla sig,hon tar yt mig på ballkongen,där står de en bur men 2 jättesöta kanniner!
en av dom va chicco,!
jag vart jätteglad!
som jag sa världens snällaste kanning,!
hatar när han inte får mat,han ÄLSKAR mat och när man borstar han!:D

jag älskar dig chicco




Punkis
min andra kannin
chiccos syrra!
Punkis fick hon heta för hon är en lejonkannin och när de blåser sår hennes man rakt upp
hon är väldigt busig,älskar att vara ute och soringa,gillar också att rymma haha :D
hon är ganska speciell,ibland fårman klappa henne ibland får man jaga henne genom hela buren i typ 10 minuter innan man får tag i henne!
också en av dom snällaste kanninerna jag träffan!
helt underbar!
man ser i hennes ögon att hon är väldigt busig men snäll!
hon fick jag sammtidigt som chicco!
dom fick en kanninunge tillsammans men den va död,vi kastrerade chicco,efter 2 dagar fick punkis 1 unge,hon började slita av sig päls på magen för att bädda till den lilla,men när den kom va den död ,eftersom dom va syskon!
lilla bus punkis
jag älskar dig


hennes huvud på denhär bilden ser lite avlångt ut hah



Rut
hahah ja fråga inte om namnehihi
världens busigaste kanning

grannarnas barbarn(linn)kunde inte ha kvar henne så då hade jag träffat linn ungefär 2 gånger då ringer hon till mig en dag och frågar om jag vill ha henne eftersom jag hade kanniner och visste hur man sköter dom,de va ingen tvekan på mamam,vi hade redan 1 bur till så då fick jag henne..hon hette redan rut men jag tycker namnet va ganska tokigt men gullit så hon fick behålla det:)
jag och min kompis höll på en hel dag och fgörberedde inför att hon skulle komma
skura egenom buren och gjorde fint
sen kom hon..jag tänkte direkt,men vafan,ska jag ha henne,hon va jätterädd.jag va ju van med mina kanniner som va så busig och frammåt,,hon satt i ett hörn och va livrädd kunde inte äta när man såg på henne!
men sen..förendrades all  jag höll på med henne mycket,nu är vi som bästa vänner
så busig har aldrig bitits,jag har dom bara underbara kanniner,alla är så sjukt snäll!
hon stampar om någon annan kommer och ger henne mat om de inte är jag,men när jag kommer hoppar hon ibland upp på mig och myser,ibland springer hon  in i boet och vill att jag ska gosa med henne och täcka henne med hö!
hon älskar att vara ute och ploga snön,hoppa,och kela och gå i koppel,och baar mysa ute på kräset!
JAG ÄLSKAR DIG RUTAN TUTAN

datumet stämmer inte på bildern(bilden tagen i sommras)


sen har jag ju fridolf som inte är min,ni vet ju så mycket om honom redan!så ja skriver inge om han :D


Kommentarer
Postat av: Johanna Olsson

Sandra det är INTE Hero. :) Har han kommit hem ?

hahahahaha

<3

2011-01-02 @ 10:57:56
Postat av: sandra

hahah joo :D :D<3

2011-01-02 @ 11:05:16
URL: http://sandraffransen.blogg.se/
Postat av: Johanna Olsson

Nej han ser så ledsen ut den katten du har hemma NU ! :) hihi

<3

2011-01-02 @ 11:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0